۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

"تواصوا بالحق" همان كرسي آزاد انديشي!

قسمتي از بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با نخبگان در تاريخ 6/8/1388
((بنده گفتم كرسى آزاد فكرى را در دانشگاه ها به وجود بياوريد. خوب، شما جوانها چرا به وجود نياورديد؟ شما كرسى آزاد فكرى سياسى را، كرسى آزاد فكرى معرفتى را تو همين دانشگاه تهران، تو همين دانشگاه شريف، تو همين دانشگاه اميركبير به وجود بياوريد. چند نفر دانشجو بروند، آنجا حرفشان را بزنند، حرف همديگر را نقد كنند، با همديگر مجادله كنند. حق، آنجا خودش را نمايان خواهد كرد. حق اينجورى نمايان نميشود كه كسى يك انتقادى را پرتاب بكند. اينجورى كه حق درست فهميده نميشود.))
به نظر من اين دقيقا تفسير "تواصوا بالحق" است!
اما مجادله چيست؟
در اين وبلاگ سعي ميكنم هم اطلاعاتي كه از جاهاي ديگه بدست ميارم رو مطرح كنم و هم تراوشات ذهني خودم رو بيان كنم! منتظر باشيد!

۲ نظر:

Unknown گفت...

حا منتظريم كا كو

ايلده يه خورده سريع تر

Ali Rezaie گفت...

سلام! چون دارم سر كلمه مجادله در قرآن تحقيق ميكنم و اينكه دوست دارم اين وبلاگ بروز بمونه(!) از امروز براي هر پست يك يا دو برچسب قرار ميدم كه نشون ميده هر پست مربوط به كدوم بحث هست!